قبل‌ از آن‌که به سراغ آموزش ساخت سنگ مصنوعی برویم باید ابتدا این محصول برای شما عزیزان توضیح دهیم. سنگ مصنوعی ترکیب مجدد سنگ‌های طبیعی و مواد پلیمری و افزودنی‌های دیگر مانند سیمان و رزین سنگ مصنوعی است. این سنگ از سنگ طبیعی وزن کمتری داشته و درنتیجه نصب سریع‌تری دارد. اما در مقابل شرایط محیطی مقاوم‌تر از سنگ طبیعی بوده و می‌توان آن را در هر نوع آب‌وهوایی نصب و استفاده از ترکیبات استفاده‌شده در این سنگ تماماً کیفیتی بر ملاحظات محیطی انسانی داشته و برای آنکه رنگ ثابتی داشته باشد مأمون از رنگدانه‌های اکسید آهن وینگو در آن استفاده کرده تا زنگ نزدند.

مقالات مرتبط:

روان کننده بتن

میکسر سنگ مصنوعی

اسپیسر بتن

بچینگ پلانت

ژل میکروسیلیس

ویژگی‌های ساخت سنگ مصنوعی

این سنگ دارای تنوع رنگی با قابلیت اجرا در طرح‌های مختلف و دلخواه است و وزن مخصوص آن بین ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب بوده و به دلیل همین وزن کمتر باعث شده تا نتیجه کاهش اثر زلزله بر ساختمان ایجاد شود. از دیگر ویژگی‌های این سنگ قابلیت جذب آب در حد ۰ است. یعنی هر چقدر که آب را نیز جذب کند به دلیل استفاده سیمان بر روی آن سخت‌تر و سفت‌تر شده و درنتیجه کیفیت بالا ملاحظه‌ای نیز دارد.

این سنگ عدم محدودیتی در ابعاد تولیدی داشته یعنی شما می‌توانید هرچقدر که بخواهید آن را کوچک یا بزرگ تولید کنیم از دیگر ویژگی‌های آن استقامت کششی و فشاری بوده که بالاتر از سنگ طبیعی است

اسکوپ سرخود است یعنی برخلاف سنگ‌های طبیعی می‌تواند در اثر عوامل جوی و عدم چسبندگی به‌مرور زمان از بدنه ساختمان جدا نشده و بتواند پایداری خوبی داشته باشد مقاومت بالا در برابر عوامل جوی و همین‌طور استحکام بالا و انسجام بالا از مهم‌ترین ویژگی‌های آن اصل تنوع‌پذیری بالا در جنس رنگ و اندازه و همین‌طور نصب راحت و بدون دردسر باعث شده تا این سنگ را در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی استفاده کرد. 

کاربردهای آموزش ساخت سنگ مصنوعی

کاربرد آموزش ساخت سنگ مصنوعی بسیار زیاد است و ازآنجایی‌که ازین سنگ می‌توان به طرح‌ها و شکل‌ها و البته رنگ‌های متفاوتی تقسیم‌بندی شود سبب شده تا در بسیاری از بخش‌های مختلف ساختمان‌ها و محوطه‌سازی و استفاده‌شده و در آن از بسیاری از پروژه‌های ساختمانی نیز بهره ببرد از مهم‌ترین کاربردهای سنگ مصنوعی می‌توان استفاده از آن در نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها، کف‌پوش و سنگ‌فرش، پله و تزئین ویلا و همین‌طور باغچه اشاره کرد.

آموزش ساخت سنگ مصنوعی

مراحل آموزش ساخت سنگ مصنوعی

برای ساخت و تولید سنگ مصنوعی و وسایل مورد نیاز است که عبارت‌اند از : سیمان، شن و ماسه، فوق روان‌کننده بتن، رنگ، قالب سنگ مصنوعی، رزین سنگ مصنوعی، میز ویبره، میکسر، گرم‌خانه. 

آموزش سنگ مصنوعی بسیار راحت است. به‌گونه‌ای که شما می‌توانید با داشتن وسایل مورد نیاز آن را در خانه یا کارگاه خود ب رای تی تولید کنید. 

مراحل آموزش ساخت سنگ مصنوعی

در مرحله ابتدا باید روش اختلاط مواد اولیه را برای سنگ مصنوعی بدانید شن و ماسه‌سنگ را باید به شکل خشک نسبت‌به ۳ به ۱ در یک میکسر ریخته و به مدت ۲ دقیقه کاملاً مخلوط کنید تا مواد به شکل یکنواخت در همدیگر پخش شود. سپس آب را به مخلوط کم‌کم اضافه کرده تا ملات کاملاً گلوله گلوله شده و ننه ملات بدست آید.

مرحله دوم ساخت سنگ مصنوعی بگید این‌گونه است که ملات بدست‌آمده را درون قالب‌ها ریخته تا از ضخامت سنگ به دست آید. برای آنکه بتوانید ضخامت سنگ‌های موردنظر به شکل یکسان ایجاد کنید همه مواد را به‌صورت مساوی با وزن موردنظر درون قالب‌ها بریزید.

در مرحله سوم آموزش ساخت سنگ مصنوعی باید قالب‌های پرشده را برروی میز ویبره قرار داده و به مدت ۳ تا ۴۰ ثانیه بگذارید سپس قالب‌های ویبره شده را درون گرم‌خانه برده و داخل قفسه‌ها گذاشته و بر روی آن را ۱ کیسه یا نایلون بکشید به مدت ۲۴ ساعت آن را استراحت داده تا سنگ حاصل شود.

سخن پایانی 

همان‌طور که در این مقاله بیان شد ساخت سنگ مصنوعی یکی از پرکاربرد ترین کارهایی است که در صنایع ساختمان‌سازی از آن استفاده می‌شود. آموزش ساخت سنگ مصنوعی به‌قدری ساده و راحت است که شما می‌توانید با داشتن مواد لازم آن‌ها را در کارگاه‌ها یا خانه خود نیز تولید کنید.

خرید ساخت سنگ مصنوعی به‌علت آنکه از سنگ طبیعی ارزان‌تر است معمولاً در بسیاری از صنایع ساختمانی از آن بسیار استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که سنگ مصنوعی به دلیل آنکه از ادغام سنگ طبیعی و محصولات دیگر مانند سیمان یا رزین سنگ مصنوعی تولید شده دارای گرید ها و درجات مختلفی است.

محصولات ویژه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.