فروش ابر روان کننده بتن

امروزه فروش ابر روان کننده بتن و تولید بتن های خاص مانند بتن های توانمند یا بتن خود تراکم از جایگاه ویژه ای در میان مهندسین عمران برخوردار است.  افزایش ارتفاع طبقات ساختمان ها و  نیاز به ساخت بتن های با دوام و نفوذ ناپذیر سبب ساخت بتن های با مقاومت های بالاتر از حد معمولی یا اصطلاحا بتن توانمند( یا فوق توانمند ) شده است.  از طرف دیگر با افزایش تراکم آرماتور در سازه های بتنی نیاز به ساخت بتن های با کارایی بالا که بتواند به آسانی در مقاطع پر آرماتور بتنی ریخته و متراکم شود بیش از پیش احساس می شود.  به این نوع بتن ها اصطلاحا بتن خود تراکم می گویند.
ابر روان کننده ها ، فوق روان کننده های بسیار قوی بتن هستند که عمدتا بر اساس مواد پلی کربوکسیلات اتر تولید می شوند. برای خرید و فروش ابر روان کننده بتن ما را دنبال کنید.

ابر روان کننده بتن
ابر روان کننده ها ، فوق روان کننده های بسیار قوی بتن هستند که عمدتا بر اساس مواد پلی کربوکسیلات اتر تولید می شوند.

مکانیزم ابر روان کننده ها در بتن

مواد پلی کربوکسیلات اتر دارای زنجیره های پلیمری هستند. این پلیمر ها بر روی ذرات سیمان نشسته و آن ها را باردار می کنند. با بار دار کردن ذرات سیمان ، ایجاد نیروی دافعه الکترواستاتیکی و ایجاد ممانعت فضایی و ایجاد فاصله میان ذرات سیمان سبب جلوگیری از کلوخه شدن ذرات سیمان شده و روانی مخلوط بتن تازه را به طرز قابل توجهی بالا می برد.

ابر روان کننده بتن
مواد پلی کربوکسیلات اتر دارای زنجیره های پلیمری هستند.

نحوه استفاده از ابر روان کننده های بتن

مطابق با توصیه انجام شده در استاندارد 2930 در رابطه با فروش ابر روان کننده بتن ، از ابر روان کننده های بتن نیز می توان در جهت افزایش مقاومت و روانی بتن استفاده کرد. اگر از ابر روان کننده جهت کاهش مقدار آب بتن ( کاهش نسبت آب به سیمان ) استفاده شود می توان به مقاومت های مکانیکی بالا دست یافت.  در این حالت باید این افزودنی در محل کارخانه بتن و در بچینگ به بتن افزوده شود. معمولا می توان با استفاده از ابر روان کننده های بتن مقدار آب بتن را به میزان 20 تا 30 درصد کاهش داد.

اگر از ابر روان کننده در جهت افزایش میزان روانی بتن استفاده شود ( در نسبت آب به سیمان ثابت) بهتر است ابر روان کننده را در محل پروژه و به بتن داخل تراک میکسر افزود . معمولا می توان با استفاده از ابر روان کننده های بتنی میزان اسلامپ بتن را حداقل 15 واحد ( از اسلامپ حدودی 5 تا اسلامپ حدودی 20 سانتی متر ) افزایش داد. دقت شود که به دلیل قدرت بالای روان کنندگی ابر روان کننده ها باید در افزودن آن به بتن دقت بالایی لحاظ گردد، چراکه افزودن بیش از حد این محصول به بتن می تواند بتن را دچار عدم گیرش یا آب انداختگی ( اصطلاحا اووردوز) کند.

 

موارد کاربرد استفاده از ابر روان کننده های بتن

فروش ابر روان کننده بتن با خاصیت اصلاح ویسکوزیته بتن (Viscosity modifier admixture)

افزودنی های با خاصیت اصلاح ویسکوزیته بتن افزودنی های با پایه ترکیبی هستند که در ساخت آن از ترکیبات پلی کربوکسیلات اتر ، لیگنو سولفونات و رزین های پایدار ساز استفاده می شود.  این افزودنی ها در هنگامی مورد استفاده قرار می گیرد که بتن استعداد جداشدگی و آب انداختگی داشته باشد.  ابر روان کننده ها با دارا بودن رزین های جذب کننده آب سبب باقی ماندن آب در محیط بتن و از فرار آن و ایجاد پدیده جداشدگی و آب انداختگی جلوگیری می کند.  هم چنین این مواد معمولا در هنگامی که بتن مشکل عدم پمپاژ دارد ( بتن در لوله های بتن گیر می کند) و یا ساخت بتن های خود تراکم بسیار کاربرد دارد.

همانطور که اشاره شد ، بتن خود تراکم بتنی است که روانی و کارپذیری بالایی دارد. این بتن ها معمولا استعداد جداشدگی و آب انداختگی بالایی دارد.  به همین سبب این افزودنی ها جز افزودنی های پر مصرف جهت ساخت بتن های خود تراکم یا توانمند خود تراکم می باشد.

یکی دیگر از موارد فروش ابر روان کننده بتن و کاربرد افزودنی های ابر روان کننده با خاصیت اصلاح ویسکوزیته بتن ساخت بتن های اکسپوز است. افزودنی مورد استفاده در ساخت بتن اکسپوز باید دارای دو ویژگی عمده باشد: اول اینکه دارای خاصیت روان کنندگی بالایی باشند تا از شن زدگی و کرمو شدگی بتن جلوگیری شود.  دوم باید دارای رزین های اصلاح کننده ویسکوزیته باشد چراکه آب انداختگی در این بتن ها سبب تضعیف لایه بتنی سطحی شده و در هنگام جداشدگی قالب یا ضربه ، لایه سطحی بتن دچار آسیب می شود.  از دیگر افزودنی های مورد استفاده در ساخت بتن اکسپوز می توان با دیر گیر کننده بتن، ژل میکروسیلیس و روغن قالب پایه آب می باشد.  الزامات ساخت واجرای بتن اکسپوز در مقاله دیگری به طور مفصل ارائه خواهد شد.

ابر روان کننده بتن
یکی دیگر از موارد کاربرد فروش ابر روان کننده بتن با خاصیت اصلاح ویسکوزیته بتن ساخت بتن های اکسپوز است.

 

ابر روان کننده بتن

در بخش قبلی توضیحات اولیه در ارتباط با ابر روان کننده بتن مانند مکانیزم عملکرد افزودنی ابر روان کننده و کاربرد های آن مورد بررسی قرار گرفت.  در این بخش قصد داریم تا به بررسی موارد دیگری از این محصول بپردازیم.

ویژگی های ابر روان کننده بتن

تفاوت های میان روان کننده ، فوق روان کننده و ابر روان کننده بتن در چیست؟

در مطلب ارائه شده در این بخش و همچنین در مطالب ارائه شده در بخش روان کننده بتن و فوق روان کننده بتن جسته و گریخته به این موارد اشاره شده است. حال قصد داریم در این بخش به طور کامل به بیان تفاوت های میان این سه محصول اشاره کنیم.

مطالعه بیشتر: فروش روان کننده بتن

فروش فوق روان کننده بتن

تفاوت های ساختاری 

اصلی ترین تفاوت این سه محصول در ساخت آن ها می باشد. معمولا در ساخت محصول ابر روان کننده بتن نسبت به دو محصول دیگر از درصد مواد جامد و رزین های تقویتی بالاتری برخوردار است. به همین دلیل این محصول از قیمت بالاتری و میزان مصرف کمتری در هنگام استفاده برخوردار است. نکته مهم آن است که قیمت بالای فروش روان ابر روان کننده نباید موجب دلسردی کارفرمایان از این محصول شود. چرا که به دلیل مصرف پایین این محصول معمولا استفاده از آن با صرفه اقتصادی بالاتری نسبت به محصول فوق روان کننده و روان کننده عادی بتن برخوردار است.

تفاوت های کاربردی 

به لحاظ عملکردی معمولا توصیه می شود جهت افزایش اسلامپ بتن های سازه های معمول ساختمانی ( مثلا ساختمان های تا 4 طبقه یا بتن ریزی سازه های استخری ) از محصول روان کننده بتن ، جهت افزایش اسلامپ و مقاومت بتن سازه های بلند مرتبه ( مثلا ساختمان های 10 طبقه) از محصول فوق روان کننده بتن و جهت ساخت بتن های خاص مانند بتن های توانمند یا خود تراکم SCC از ابر روان کننده بتن استفاده شود.

فروش ابر روان کننده بتن
جهت افزایش اسلامپ بتن های سازه های معمول ساختمانی ( مثلا ساختمان های تا 4 طبقه یا بتن ریزی سازه های استخری ) از محصول روان کننده بتن ، جهت افزایش اسلامپ و مقاومت بتن سازه های بلند مرتبه ( مثلا ساختمان های 10 طبقه) از محصول فوق روان کننده بتن و جهت ساخت بتن های خاص مانند بتن های توانمند یا خود تراکم SCC از ابر روان کننده بتن استفاده شود.

تفاوت های عملکردی

از دیدگاه عملکرد این افزودنی ها در بتن می توان آن را از چند جنبه مورد بررسی قرار داد. اول از دیدگاه افزایش اسلامپ بتن می توان به صورت کلی گفت از افزودنی روان کننده جهت ساخت بتن با اسلامپ با اسلامپ حدودی 10-14 ، از فوق روان کننده بتن جهت ساخت بتن با اسلامپ حدودی 15-19 و از محصول ابر روان کننده جهت ساخت بتن های اسلامپ بالاتر از 20 و یا بتن خود تراکم استفاده می شود.  از دیدگاه مقاومتی معمولا از افزودنی روان کننده بتن جهت کاهش میزان آب به میزان 5 درصد و جهت ساخت بتن با میزان مقاومت حدودی 20 مگاپاسکال ، از افزودنی فوق روان کننده جهت کاهش میزان آب به میزان 12ال 15 درصد و جهت ساخت بتن با مقاومت حدود 30 الی 40 مگاپاسکال و از ابر روان کننده بتن جهت کاهش مقدار آب به میزان حدودی 20 الی 30 درصد و جهت ساخت بتن های با مقاومت بالاتر از 40 مگاپاسکال استفاده می شود.

افزودنی روان کننده بتن
معمولا از افزودنی روان کننده بتن جهت کاهش میزان آب به میزان 5 درصد و جهت ساخت بتن با میزان مقاومت حدودی 20 مگاپاسکال ، از افزودنی فوق روان کننده جهت کاهش میزان آب به میزان 12ال 15 درصد و جهت ساخت بتن با مقاومت حدود 30 الی 40 مگاپاسکال و از ابر روان کننده بتن جهت کاهش مقدار آب به میزان حدودی 20 الی 30 درصد و جهت ساخت بتن های با مقاومت بالاتر از 40 مگاپاسکال استفاده می شود.

 

محصولات ویژه:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.